Skip to main content

Family Matters

Friday 29th June 03:30pm
Leeds Grand Mosque
The course will be delivered in Arabic but there will be an English summary provided
Register in this event

شؤون العائلة

 

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

 

إخواني أخواتي الأفاضل،

في ما يلي معلومات عن الدورة القادمة لفضيلة الشيخ الدكتور عبد الله الجديع في "شؤون الأسرة"، في انتظار تفاصيل التسجيل التي سنوافيكم بها عاجلا إن شاء الله،

 

كيف يمكن للأسرة المسلمة أن تكون جزءاً أساسياً من المجتمع المحيط بها بل أن تكون فاعلةً فيه و مؤثرةً و مشاركةً في تطوره و ازدهاره و صناعة أفكاره من خلال فهم صحيح و مؤصل لتعاليم الإسلام و وعيٍ بمقاصد الشريعة و أهدافها و تطبيقٍ لأحكامها و إدراكٍ فطنٍ لسياقي الزمان و المكان.

ستركز هذه الدورة المكثفة خلال أيامها الثلاثة على بيان كيف ضمن الإسلام ذلك و وفر له البيئة المناسبة من خلال الحرص على العلاقات الأسرية، و كيف أن القرآن الكريم قد بيَّن في آياته و بكثير من الدقة و الوضوح نظام الأسرة كما أراده خالقُ أفرادها و المنعمُ بالمودة و الرحمة بينهم، و سنرى كيف كانت السنةُ النبويةُ بياناً و تطبيقاً عملياً. 

سنكون في هذه الدورة مع محاضرنا فضيلة الشيخ الدكتور عبد الله الجديع من خلال معرفته العلمية و تمرسّه على مدى عقود في قضايا الأسرة المسلمة في أوروبا نائباً لرئيس المجلس الأوروبي للإفتاء و رئيساً للجنة الفتوى في المملكة المتحدة و مشرفاُ على مسجدنا مسجد ليدز الكبير حيث تعقد الدورة في الفترة من يوم الجمعة التاسع و العشرين من شهر يونيو حزيران لعام 2018 م الرابع عشر من شهر شوّال 1439 هـ في تمام الساعة الثانيه بعد الظهر و إلى يوم الأحد الأول من شهر يوليو تموز 2018 السادس عشر من شهر شوّال 1439 هـ .

تعتبر هذه الدورة الجزء الثاني من سلسلة دورات الشريعة الإسلامية التي بدأت مع دورة مقاصد الشريعة التي تمت قبل أيام، و نظراً لمحدودية 

 الأماكن المتاحة فنرجوأن يتم تقديم طلب الالتحاق بها سريعاً على هذا الرابط

 

How can the Muslim family be an essential part of the society surrounding it? How can it influence and participate in the development and prosperity of society and the advancement of ideas through a correct and effective understanding of the teachings of Islam and awareness of the objectives of its laws and their correct application in the context of the time and place?

  

During this three-day intensive course, we will focus on how Islam facilitated this and has provided us with a suitable environment by taking care of family relationships, and how the Holy Quran has explained the family system that our creator intended in its verses with much precision and clarity. We will also see how the Sunnah of our Messenger (saw) was an example of these teachings and principles applied in a practical manner.

 

This course will be taught by our dear respected Sheik Dr Abdullah Al-Judai and will be based upon a combination of his vast Islamic knowledge and decades of experience in the issues of the Muslim family in Europe as Vice-President of the European Council for Fatwa, Chairman of the Fatwa Committee in the United Kingdom and the supervisor of our mosque.

 

The course will take between the 29th June of 2018 / 14th Shawwal 1439 AH at 14:00 hours and the 1st July 2018 / 16th Shawwal 1439 AH.

 

This course is the second in a series of Islamic courses, that began with the previous course ‘The Objectives of the Shairah’ which took place last month.

 

Due to the limited availability spaces will be offered on a first come first serve basis. To ensure your place please book it now: HERE

 

توضيح: تجدر الإشارة إلى أن هذه الدورة قد حظيت بدعم خاص من راعيين رئيسيين نظرا لأهمية موضوع الأسرة المسلمة في أوروبا، حيث مكّن هذا الدعم إدارة مسجد ليدز الكبير من تخفيظ قيمة المشاركة فيها بشكل كبير

Disclamer: It is worth mentioning that we have received sponsorship for this course from two main sponsors, due the importance of the Muslim Family subject in Europe, therefore the Leeds Grand Mosque management decided to put a substantial discount on the ticket for all.